Népliget BKK tábla (fotó: BKK)

A Népligetnél is korszerűsítette a BKK az utastájékoztató táblákat

A nagybetűk a megállókban az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik. Az elmúlt két és fél évben közel negyven csomópontban vált korszerűbbé a tájékoztatás.

 

Új, korszerű utastájékoztató táblákat helyeztek ki a Népliget metróállomásnál, a csomópontban több, sérült megállóoszlopot is újratelepítettek. A munka egy sorozat része, amelyben a BKK fokozatosan újítja meg a teljes budapesti hálózat információs felületeit – írja a társaság közleménye. A cég szakemberei az elmúlt két és fél évben közel negyven csomópontban tették korszerűbbé a fővárosiak mindennapi közlekedését segítő tájékoztató elemeket.

A megállók egyedi azonosítókat kaptak. A BKK az utasok szokásait és gondolkodásmódját szem előtt tartva, logikusabban elhelyezett információkkal, közérthetőbb elemekkel segíti a közlekedőket – ígérik.

 

A BKK egyedi azonosító kódokkal segíti, hogy az utasok könnyebben megtalálják a számukra megfelelő járatokat azokon a végállomásokon, ahol több vonalra is fel lehet szállni. A jól látható, betűk és / vagy számok kombinációját tartalmazó kódok (például A2, C5, vagy 1, 2, 3 stb.) megjelennek a megállóhelyi oszlopon és a BKK webes felületein elérhető térképeken is. Az aluljárós csomópontokban a betűk az aluljárók megfelelő kijáratát jelzik.

Ez a megoldás akkor is hasznos, ha egy forgalmi változás miatt egy-egy buszjárat másik megállóhelyről indul. Ilyenkor az új kódok alapján könnyebben lehet azonosítani, hogy a terelt útvonalon közlekedő buszra melyik megállóban lehet felszállni.

 

– ti –

Fotó: BKK