„Az önkormányzat ügyeiben való tájékozódást nagymértékben segíti a helyi média” – írták 26 éve a kerületről

A ferencvárosiakat a kampány ellenére sem nagyon érdekli a politika, de a kerületi események sem – állapította meg a pontosan 26 évvel ezelőtt, 1998. április 30-i kezdettel felvett adatok alapján készült közvélemény-kutatási elemzésében a Marketing Centrum.

Az akkor még létezett Népszabadságban Ferencvárosi hangulatjelentés címen megjelent összegzésből kiderül: „az itt lakók az önkormányzat ügyeiben meglehetősen tájékozatlannak érzik magukat”. Ugyanakkor megállapítják, hogy az „önkormányzat ügyeiben való tájékozódást nagymértékben segíti a helyi média. A IX. kerületben a ferencvárosi televíziónak alárendelt szerep jutott, mivel a kerület életéről jóformán csak a kerületi újságból, illetve az országos televízióműsorokból tájékozódnak a lakosok. A kerületről az információkat a lakosok 82 százaléka a kerületi lapból szerzi be (…). Meglepő módon a Ferencvárosban a személyes hírforrásoknak is nagy jelentőségük van, hasonló érték csak a vidéki kisvárosokban regisztrálható.” (Népszabadság, 1998. június 20.) Az elemzés további részletei alább olvashatók.

Újságidézet és kép: adt.arcanum.com