Hó és kotrás Budapesten

Az FKF munkatársai Budapesten már az éjszakai műszakban is több mint 60 téli célgéppel takarították az utakra hullott havat. A nagy hókotrók mellett a kerékpárutak és közjárdák síkosságmentesítésén kisebb munkagépekkel dolgoztak. A hóeltakarítás a nappali műszakban is intenzíven zajlik. A járdák hó- és csúszásmentesítése azonban a legtöbb helyen a lakosokra vár.

Az ÉnBudapestem azt írja: „Budapest útjait az FKF rendeletben meghatározott, szigorú prioritási sorrendben takarítja: először a hidakat, felüljárókat, az autópályákat és a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszait, majd az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszait és egyéb közösségi közlekedési útvonalakat, ezt követően pedig a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak következnek. A mellékútvonal-hálózaton, beleértve a budai hegyvidéki mellékutakat is, csak a főutak rendbetétele után kezdődhet meg a munkavégzés.”

A Budapesti Közművek azt kéri azt autósoktól, hogy csak a télre megfelelően felkészített járművekkel induljanak el, és azokon a napokon, amikor az utak még nem hómentesek, aki teheti, inkább a BKK járműveit vegye igénybe, továbbá felhívják a figyelmet arra, hogy a járdák takarításáról a lakóközösségeknek kell gondoskodniuk.

 

Fotó: ÉnBudapestem