Karácsony kör (a fotó a főpolggármester facebook oldaláról való)

Vitézy és Karácsony asszója a déli körvasút ügyében

Karácsony Gergely főpolgármester tegnap bejelentette, hogy a fővárosi önkormányzat ismét pert indít a déli körvasút építésének meghiúsítása érdekében. Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt viszont azt mondja, hogy a vasútellenes hergelés minden, csak nem valódi zöldpolitika.

„Azt, hogy a hatalomnak nem számít az emberek érdeke, hogy nem számítanak a helyi közösségek, azt kevés olyan beruházás bizonyítja jobban, mint a déli körvasút építése. Nem kapott környezetvédelmi engedélyt, hát katonai célú beruházássá minősítették, megkerülve ezzel a jogállam alapvető normáit. A kormány számára nem a városi és az elővárosi közlekedés javítása a fő cél, hanem a kínai gazdasági érdekek kiszolgálása. Ezért olyan buzgók, hogy a Budapest–Belgrád-vasútvonal megvalósuljon” – írja a Facebook-oldalán Karácsony, és ugyanott a támogatásáról biztosítja azokat a lakóközösségeket, amelyeknek a beruházás anyagi kárt is okozhat.
„Ha a pereskedés elindul, mind a kerület, mind a fővárosi önkormányzat a sértett lakóközösségek érdekeit képviseli” – ígéri a főpolgármester, majd hozzáteszi: „Továbbra is kiállunk azokért a fásításokért, zöld beruházásokért, játszótér- és parképítésekért, amiket a kormány a beruházás ellentételezéseként beígért a helyi közösségeknek.”

Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt válaszként sajtónyilatkozatot tett közzé a Facebook-oldalán és sajtólevélben is, miszerint a déli körvasút fejlesztése egyszerre európai, országos és regionális, budapesti és város környéki érdek. Szerinte az új vágányok és állomások megépítése nélkül nem bővíthető az elővárosi vasúti kapacitás. Valamint a távolsági közlekedésben a déli körvasút teszi lehetővé a Bécstől Budapesten át Erdélybe tartó nemzetközi vasúti közlekedés fejlesztését ugyanúgy, ahogy a Balaton vagy Győr felől a fővároson át Debrecen vagy Szeged felé a kapcsolatok bővítését.

„Természetesen számon kell kérni a kormányt, hogy építsen meg mindent, amit vállalt: új állomást, parkot, zajvédő falat. De az öncélú akadályozás és pereskedés csak a pártpolitikai logikából, a DK–MSZP listavezetői szerepének megfelelni akaró főpolgármesteri szerepfelfogásból ered… A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-én tartott ülésén Karácsony Gergely támogatásával mondta ki, hogy a vasútfejlesztés közlekedési, klímavédelmi, környezeti szempontok miatt érdemes a támogatásra és a megvalósításra. Azóta nem változott semmi, sem a vasútfejlesztés oka, értelme, hasznai, sem a műszaki tartalma. Egy dolog változott csak: Karácsony Gergely a választásra készülve újra most épp megint mindent meg akar akadályozni” – írja Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid.

Végül megígéri: amennyiben megválasztják, Budapest főpolgármestereként számon fogja kérni a kormányt, hogy tartsa be a vállalásait – legyen szó új parkról, zajvédő falról, ablakcseréről vagy az elővárosi vasúthálózat fejlesztésének folytatásáról.

„A mindenre nemet mondó álzöld politikát azonban nem fogom folytatni – ez ugyanis csak a lemaradás útja a sikeres európai fővárosoktól” – fejezi be nyilatkozatát.

– sis –

Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala