Végéhez közeledik a Határ úti gyalogos aluljáró felújítása, már zajlik a műszaki átadás-átvétel. A BKK ígerete szerint még nyár előtt birtokukba vehetik a gyalogosok a megújult és akadálymentes aluljárót. Az Üllői úton kialakított ideiglenes zebra az aluljáró üzembe helyezése után is megmarad, mivel nagyon kedvezően fogadták a közlekedők.
A BKK szakemberei, a műszaki ellenőrök, valamint a leendő kezelő, illetve üzemeltető cégek alaposan átnézik a területet, és ha szükséges, javításokat kérnek.
A munkák idejére az arra közlekedők szívesen vették igénybe az Üllői úton kialakított ideiglenes gyalogos-átkelőhelyet, ezért az – kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat gyalogosközlekedést segítő lépéseihez – megmarad. Továbbra is segíti tehát a Határ úti buszvégállomás, valamint a 42-es és az 52-es villamos végállomásának a megközelítését.
Ehhez kapcsolódva a kivitelező az Üllői úti szegélyépítési munkákat, valamint a Fővárosi Csatornázási Művek (FCSM) és a Budapest Közút a szükséges helyreállítási, illetve útburkolat-javítási feladatokat június végén, a tanítási szünet kezdetekor végzi el. A szükségszerűen ideiglenes forgalmi változásokkal járó munkákat úgy ütemezték, hogy azok minél kisebb mértékben akadályozzák a közúti forgalmat.
Az 50-es villamos végállomásánál kialakított lift április 23-i megrongálása miatt átmenetileg nem lehet az aluljárót akadálymentesen megközelíteni, csak a lépcsőkön át. A BKK a liftet üzemeltető BKV Zrt.-vel együttműködve mindent megtesz annak érdekében, hogy mielőbb helyreállítsa a felvonót. A felszín és az aluljárószint közötti másik lift üzembe helyezése pedig a műszaki átvételi eljárás során várható.
A Határ út metróállomáshoz kapcsolódó aluljáró akadálymentesítése során nemcsak liftek épültek a felszín és az aluljárószint között, és újultak meg a lépcsők és az aluljáró burkolatai is, hanem átépítették a teljes üzemi teret, és korszerűsítették a teljes közműhálózatot, a víziközművet, a csatornahálózatot, valamint az elektromosenergia-ellátást is.
A vártnál rosszabb műszaki állapot miatt szükséges összetett pluszmunkák és a kivitelezés során feltárt problémák miatt hosszabb lett a beruházás időtartama, de éppen ezeknek köszönhető többek között, hogy a teljes dél-pesti térség energiaellátása korszerűbbé és megbízhatóbbá válik; az utasforgalmi, valamint gépészeti távfelügyeleti rendszerek kapacitásának bővítése pedig tovább növeli a közlekedésbiztonságot és az üzemeltetés hatékonyságát.
Forrás: Budapesti Közlekedési Központ
Fotó: a BKK oldaláról