Ráday Imre, a Ráday utca leghíresebb színésze

Százötven színházi szerep, negyvenhat filmszerep, negyven tévéjáték, nyolcvan hangjáték, hat rendezés – egy hatvanéves művészi pálya mérlege, bár a Ráday utcát nem róla nevezték el. Bencsik Márta és Gönczi Ambrus a Ráday utca szülöttéről, az első Kazinczy-díjas magyar színészről beszélget.

Ferencvárosi séták: az 1876-os budapesti árvíz – a 9tv videója

„Alól megint tenger van, mely a vasúti összekötő hidnál a pesti részbe törve, elborította a Soroksári utat a Vágóhíd körül (ott ázik a honvédmenház is) és a soroksári védgát védelmezi az alacsony Ferenczvárost” – írta március elején az 1876-os nagy budapesti árvízről a Vasárnapi Ujság. Ferencvárosban a kiöntött Duna a legnagyobb károkat a Soroksári út és a Haller utca találkozásának környékén okozta.

A hitelezés és műkereskedés elhagyatott csarnoka – az egykori BÁV-székház

A volt BÁV-székházat, amely 2017 óta az államtól kapott ajándékként a református egyház tulajdona, nemrégiben árverésre bocsátották, ám az első fordulóban nem akadt rá jelentkező. Bencsik Márta és Gönczi Ambrus beszélgetnek Belső-Ferencváros egyik legszebb épületéről, amely csaknem húsz éve áll üresen, kiszolgáltatva az enyészetnek.

Kén utca, kéngyár – képgalériával

A Kén utcában 1890-ben épített, kénvegyületekre specializálódott gyártelepen száz éven át állítottak elő kénsavat, az első évben ólomkamrás technológiával, később ásványi foszfátokból óriási mennyiségű műtrágyát és számos más, súlyosan veszélyes vegyi terméket. Az egykori kéngyár ma zárt és védett terület.

Rákosrendező: a MÁV már a századfordulón sem kapkodta el

Zielinski Szilárd, a Műegyetem vasút-építéstani tanszékének tanára 1898-ban azt javasolta, hogy szüntessék meg a Keleti és a Nyugati pályaudvarokat, az értékes belvárosi telkeket hasznosítsák, az új főpályaudvarokat pedig Rákosrendezőn és Kőbányán alakítsák ki. Lapszemle.